Äntligen hemma

I fredags gick lasset upp till Nynäshamn. Jag, min syster Emelie och hennes kompis Nathalie körde uppåt. Efter 6 timmar på vägen kom vi äntligen fram, det var mörkt, kallt och det spöregnade, vi var hungriga, trötta och irriterade. Men vi kom iallafall fram. Även om klockan var efter 22 så var det skönt att vara hemma igen.

Lördagen packade jag upp lite saker, sedan gick vi på en liten promenad runt omkring i hamnen och sedan var det dags att vinka av mina små barn. Och så var S och jag ensamma. : )

Igår var det storröjardag här hemma. Jag började med att rensa i min garderob, det var plågsamt eftersom jag var tvungen att slänga en del skor, men jag fick iallafall iordning i garderoben och nu har jag specialbeställt lite hyllor som S ska göra till mig. Mina skor blir förstörda av att vara staplade på varandra. Och det är inte roligt. Men något annat bra hände, S plockade isär ugnen och rengjorde den, något jag aldrig sett, men han var duktig min älskling. Fick också städat ordentligt i sovrummet. Känns som att hela lägenheten skulle behöva en totalstädning, något att ta tag i resten av veckan : )

Idag var jag uppe tidigt och började tvätta vid 7-tiden. När tvätten är torr ska jag gå till vårdcentralen och se om de kan ta och hjälpa mig, skriva in mina journaler och skicka en remiss till en ortoped så jag kan få hjälp. Just nu struntar jag i om det blir operation, jag vill bara slippa smärtan. Igårkväll hade jag så ont så jag höll på att börja gråta, det känns som att det bara blir värre och värre ju längre tiden går.

Men, nu ska jag hänga sista tvätten och sedan vänta på att det ska torka. Jippi.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

LindaAdolfsson ,

Livet hemifrån.

RSS 2.0